השר יואב גלנט הציג מתווה ל'יום שאחרי'; בימין תקפו

    המהדורה המרכזית No Comments on השר יואב גלנט הציג מתווה ל'יום שאחרי'; בימין תקפו

    שר הביטחון יואב גלנט מציג את המתווה לרעצועת עזה ביום שאחרי: ישראל תשמר חופש פעולה צבאי מלא ברצועה אבל לא יבנו התנחלויות ברצועה. דובר צה״ל שיגר רמז עבה לשר הביטחון: "לא נכון להציג תוכניות לפני שנידונו בקבינט"

    צילום: דובר צה"ל
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון גלנט הציג הערב את תוכניתו ל'יום שאחרי' המלחמה. ע"פ המתווה: 1. ישראל תשמר חופש פעולה צבאי מלא ברצועה, 2. ישראל לא תהיה אחראית על ההיבטים האזרחיים, 3. לא יבנו התנחלויות ברצועה.

    מי ישלוט אזרחית בעזה? 1. ועדות מקומיות פלסטיניות ינהלו את החיים האזרחיים, 2. כוח משימה רב לאומי ישקם את הרצועה, 3. ישראל תבצע בידוק סחורות שיכנסו לרצועה, 4. מצרים תהיה שחקן מרכזי וגשר כניסה אזרחי לעזה.

    בכיר בקבינט המלחמה: "המצגת של שר הביטחון שהוצגה לתקשורת אינה אלא עוד הצעה. ההחלטות יתקבלו בקבינט המדיני-בטחוני ולא בתקשורת".

    הערב בהצהרה היומית, שיגר דובר צה״ל רמז עבה לשר הביטחון: "לא נכון להציג תוכניות לפני שנידונו בקבינט".

    שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: התוכנית של גלנט ל״יום שאחרי״ היא שידור חוזר ל״יום שלפני״ ה 7.10. הפתרון בעזה מחייב חשיבה מחוץ לקופסא ושינוי הקונספציה על ידי עידוד הגירה מרצון ושליטה בטחונית מלאה כולל חידוש ההתיישבות.

    ובמקביל: השר בן גביר יציג הערב תוכנית מפורטת להישארות בשטח רצועת עזה, כאשר בתוכניתיו ההישארות בשטח לא תתבצע רק ביישובים אלא גם בפריסת מוצבים ובסיסים לאורכה ורוחבה של הרצועה. המפה אשר יציג בן גביר יהיו מפורטים המיקומים של הבסיסים ונקודות השליטה הביטחוניות.



    0 תגובות